Die Informatik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Verwaltung des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Informatik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Mathematik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Universität Bremen
Zeige Wirtschaftsinformatik-Format Pdf_icon Digitale Medien-Format Pdf_icon Informatik-Format Pdf_icon Systems Engineering-Format Pdf_icon

System Engineering-Ansicht

Modultyp
Pflichtmodul Wahlbereich
Spezialisierungsbereich Anzahl Semesterwochenstunden CP Angeboten in jedem
V Ü S P Proj. Anzahl
Digital Experience Design
0 0 0 0 0 0 6 i. d. R. angeboten alle 2 Semester
Digital Experience Design         Berechnung des Workloads
Vorgesehenes Semester ab 1. Semester
Lernziele

  • understand the difference between pragmatic and hedonic qualities of a product
  • apply the concepts of usability, user experience and emotional design
  • understand what kind of factors influence an experience
  • learn how to design for a specific experience
  • measure usability and user experience
  • use common design patterns to design user interface
  • conceptualize, implement and evaluate (mobile) apps and web sites

Lerninhalte

  • Usability vs. Experience Design
  • Experience Design and User Experience Design
  • Evaluation and Analysis of Digital Experience
  • User research methods
  • Analyze of users, activities and context of use
  • Analyze interaction design problems

Prüfungsformen

projects in small groups; show and tell; written paper

Dokumente (Skripte, Programme, Literatur, usw.)

Lehrende: Dr. D. Krannich Verantwortlich: Dr. D. Krannich
Zurück

Zeige Wirtschaftsinformatik-Format Pdf_icon Digitale Medien-Format Pdf_icon Informatik-Format Pdf_icon Systems Engineering-Format Pdf_icon