Die Informatik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Verwaltung des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Informatik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Mathematik des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage des Fachbereiches 3 der Universität Bremen Hier geht es zur Homepage der Universität Bremen
Zeige Informatik-Format Pdf_icon Systems Engineering-Format Pdf_icon Wirtschaftsinformatik-Format Pdf_icon Digitale Medien-Format Pdf_icon

Digitale Medien-Ansicht

Modulnummer
M-MI/10
Modulbezeichnung
E-Commerce Management
Titel (englisch)
E-Commerce Management
Pflicht/Wahl
Wahl
Erklärung
CP
6
Berechnung des Workloads
Turnus
every winter term
Dauer
ein Semester
Form
4 SWS K
Prüfung
presentations, written paper (individually and/or in small groups)
Anforderungen
Lernziele
  • Ability to define different types e-commerce systems and to describe their major business and revenue models

  • Ability to understand e-commerce strategies and to describe the process of e-commerce strategy (re-)definition and implementation

  • Ability to understand the legal, social, ethical and business environments within which e-commerce operates

  • Ability to relate technical infrastructure and support services like payment and security to e-commerce implementation

  • Ability to identify and describe factors for e-commerce success

  • Ability to describe social networks, virtual worlds, and social software as facilitators of social e-commerce

  • Ability to elaborate and present a deeper understanding of e-commerce strategies and technologies at an academic level

Lerninhalte
  • E-commerce business models and strategies

  • Marketplace analysis for e-commerce

  • Regulatory, ethical and social environments of e-commerce

  • E-commerce infrastructure

  • E-marketing and customer relationship management

  • E-commerce security

  • E-commerce payment systems

  • Mobile and social e-commerce

Quellen
  • Chaffey (2011): E-Business and E-Commerce Management

  • Jelassi & Enders (2008): Strategies for E-Business

  • Turban et al. (2012): Electronic Commerce 2012

Sprache
Englisch
Bemerkung
Zuletzt geändert
2019-11-16 17:38:05 UTC
Zurück

Zeige Informatik-Format Pdf_icon Systems Engineering-Format Pdf_icon Wirtschaftsinformatik-Format Pdf_icon Digitale Medien-Format Pdf_icon